Alla inlägg under februari 2011

Av Ivve - 27 februari 2011 14:30

Den här veckan har varit mer än helvete kan jag ju börja med att berätta!!

Började i måndags med att jag som vanligt åkte till jobbet, när ja väl va på jobbet spydde jag ett antal gånger.Skulle åka hem och väntade på bussen, så höll ja på att svimma, tar mig till jobbet igen och la mig i soffan.Som tur va så hade jag min bror som kom och hämtade mig. Så han skjutsade hem mig,jag fick verkligen hålla mig att inte spy i hans bil, men när vi väl hade typ 50 meter hem så skriker jag stanna, klart han inte kunde göra det. Så jag öppnar bilen och spyr från bilen och han stannar

snett på vägen haha. Så dum som jag är så spydde jag på hans högtalare också och fick panik. Så jag skulle ta bort all spya, och vad gör jag då juu jag häller VATTEN över det och får sen ännu mer panik över att jag förstört hans högtalare haha.

 så var jag hemma mån-onsd. På torsdag var det dags att jobba igen, hade jag fortfarande gryymt ont i min mage på högra sidan.Jag jobbade så att jag iaf kunde bli grön, när jag väl blev det fick jag åka till akuten i kd.


Där fixa de tid åt mig här hemma på fredagen kl åtta på sjukhuset.

När jag väl gick dit tog de massa prover och vi va där typ två timmar, så kunde hon inte säga vad det var och tyckte att det såg allvarligt ut. Så då fick jag åka in akut till kd IGEN!.

Där var det dags för ännu fler prover, och jag var fett irriterad, för jag var hungrig och törstig men jag var tvungen att vara fastande tills de visste vad det var.

Fick kanyl och kreger utifall de va tvugna att opperera mig, det visade sig att det var gallblåsan som krångladde med mig.


Men efter kl tre fick jag åka hem och fick ny tid på lördag, för ultraljud.Så lördagen fick jag spendera p sjukhuset igeen, och det visade sig att jag hade grus i

min gallblåsa, men jag fick åka hem, för det var inte farligt nu, men kunde utvecklas senare och troligtvist behöver jag ta bort den =/



På kvällen så var jag med mina kära vänner <3

Ronja och Mickan. Blev lite förferre hos Ronja, va lite kul,sen gick vi å käka på Thai så vart det att dra hemåt.




aja nu ska jag dega i sängen iaf och försöka att inte tänka på det

så får vi se vad det blir resten av dagen.

Av Ivve - 18 februari 2011 13:06

Det pågår såå himla mkt just nu att jag känner att jag verligen bara

kan ge upp allt man kämpat för.Verkligen alltihopa, vissa fattar inte att man

kanske inte är så stark som de tror.Och ärligt talat jag trodde själv att jag kunde

vara starkare och tåle mycket och bara kämpa och kämpa och kämpa.

Men vad ska man göra när det till slut bara säger ifrån??

Jag trodde inte det själv,men imorse fick jag faktiskt märka det själv att

jag MÅSTE för fasen bli egoistisk nån gång i livet nu och tänka på mig själv.

Idag skulle jag egentligen ha jobbat, inatt hade jag välldigt svårt att sova, tror ja somnade vid halv tre, tre tiden.Sen när man var uppe lite innan sex så var allting bra och så, jag gick till köket och vet att jag fixade kaffe, sen vad händer, jaa helt random så vaknar jag senare på golvet. Jag fatta ingenting, vart panikslagen och

grät som en jävla unge faktiskt, för ja fatta att ja hade svimmat.(hänt tidigare för ett tag sen)

Så jaa, då var det inget mer med det än att gå till rummet, lägga sig i sängen och fortsätta sova, för till jobbet gick ja inte iaf.


Sen hör man mobilen ringa och vad får man höra då?Juu är du på jobbet, aha vad gjorde du igår egentligen,var du ute,vem var du med å bla bla ba bla bla

bara massa tjaffs,skrik och misstänksamheter som alltid som ja inte pallar med mer.

Liksom tack för att du fråga aa men varför inte?hur mår du? eller jaa bara ett godmorgon eller vaaaad som heeeelst liksom!


MEN NEJ.

 aja dags att hålla de löftet jag faktiskt gav mig själv för lite mer än ett år sen,

Att jag aldrig ska acceptera att någon behandlar mig sådär igen, inget jag behöver i mitt liv faktiskt! Dags att kanske rensa lite i sitt liv om man får uttrycka sig så...


för jag tänker inte förändras för någon annan, tycker ni om mig, då får ni göra de för den jag ÄR! inte den NI VILL att jag SKA vara.



Over and out!

=)

Av Ivve - 10 februari 2011 23:23

I'm fucking tired of this fucking same shit different day...

Ovido - Quiz & Flashcards